Khamis, 12 Januari 2017

Katarak dan Tonik Ajaib

Apakah Itu Katarak?

Katarak adalah satu keadaan dimana kanta mata yang jernih (penglihatan terang) akan manjadi kabur. Punca katarak ini terjadi disebabkan oleh proses :
  • Penuaan
  • Kecederaan pada mata
  • Penyakit tertentu
  • Diabetes
  • atau Pengambilan sesetangah jenis ubat.
rawatan katarak tanpa pembedahan

Tanda & Gejala Katarak

  • Kabur
  • Silau
  • Kerap menukar preskripsi cermin mata
  • Penglihatan berganda pada sebelah mata
  • Rabun ayam
  • Warna kelihatan pudar
Jika anda salah seorang daripada pesakit diabetes, penyakit ini mungkin akan lebih teruk lagi jika tidak diberi rawatan awal. Pesakit diabetes mempunyai kandungan gula dalam darah yang tinggi akan menyebabkan kanta mata menjadi tebal dan legap lalu menghalang cahaya daripada memasuki mata dengan sepenuhnya.
Keadaan legap inilah yang dinamakan katarak. Sekiranya kadar legap adalah sedikit atau minimal, penglihatan mungkin masih tidak terganggu. Sekiranya kanta menjadi semakin legap dan berkabus, penglihatan akan menjadi lebih teruk dan akan terganggu.
Ini juga akan menjejaskan aktivit harian anda seperti memandu, membaca, menonton TV dan pelbagai lagi.
Merawat Katarak Mata Dengan Cepat Tanpa Pembedahan

Kebiasaannya, jika anda atau ahli keluarga anda mengalami masalah ini doktor akan menyarankan anda melakukan pembedahan untuk merawat katarak. 
Pembedahan tersebut dilakukan untuk keluarkan kanta mata yang berselaput. Kebiasaannya kanta yang asli akan digantikan dengan kanta implan intraokular (IOL) yang kekal.

Apakah Rawatan Untuk Katarak?

Hanya pembedahan yang dapat merawat katarak. Ingin tahu bagaimana cara pembedahan tersebut? Saksikan Video Pembedahan Katarak Ini

Ngeri dengan pembedahan tersebut?

Terus terang saya katanya, saya juga agak ngeri dan lemah lutut melihat pembedahan tersebut. Bukan sahaja ngeri, tetapi kos pembedahan juga mahal tau.

Cara Mengawal Katarak Daripada Menjadi Lebih Teruk

  • Pemakanan seimbang
  • Senaman yang berkala (boleh turunkan tahap gula dalam darah)
  • Diabetes yang terkawal
  • Lindungi mata dengan kaca mata hitam
  • Mengamalkan Suplemen Semulajadi
Pemakanan yang seimbang terutamana bahan antioksidan berupaya mencegah katarak. Disamping itu, perlindungan daripada cahaya ultra ungu dengan menggunakan cermin mata gelap yang disaluti anti ultraungu juga mungkin boleh membantu.
Sumber : Katarak 

Dapatkan Vivix  – Suplemen Tinggi Antioksidan

Vivix Shaklee adalah salah satu suplemen semulajadi yang tinggi antioksidan. Dengan adanya ramuan tumbuhan campuran botani yang kaya dengan Resveratrol dan Polifenol. Vivix dapat membaiki penglihatan dan penyembuhan luka dengan cepat dan selamat.
vivix shaklee





KATARAK & PENGLIHATAN
Saya adalah PJ Myers, dan sejak 4 tahun yang lalu saya mempunyai katarak. Kedua-dua kanta mata saya telah menjadi putih. Optometris saya memantau katarak saya. Dua tahun lalu, saya kembali menggunakan Shaklee. Katarak saya tidak bertambah teruk, namun juga tidak bertambah baik.
Walaubagaimanapun, pada pertengahan Ogos 2008 saya mula mengambil Vivix setiap hari dan berjumpa doktor mata November 7, 2008. Beliau terkejut melihat katarak saya HILANG!! Selain itu, bacaan penglihatan saya hanya 20-40 pada 2005, 2006.
Selepas menggunakan Shaklee, bacaan penglihatan saya turun kepada 20-30. Sejak mengambil Vivix ia menjadi 20-25. Dan buat kali pertama dalam tempoh 40 tahun, saya tidak memerlukan cermin mata baru!. Penglihatan pada waktu malam saya juga bertambah baik. Saya rasa seolah-olah mata saya semakin “muda”! – PJ Myers







Pastikan anda dapatkan suplemen semulajadi yang benar – benar selamat dan berkualiti untuk kesihatan anda dan keluarga anda. Ingatlah orang yang tersayang.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...